Τα σαράβαλα στην ΕΛΑΣ, τα ολοκαίνουρια στους επώνυμους




Η ΕΛ.ΑΣ. πήρε με... ΕΣΠΑ, λίγα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, και αυτά δεν έφθασαν ποτέ στις υπηρεσίες που δόθηκαν αλλά «φυλάσσουν» και μετακινούν, πρώην υπουργούς, στρατηγούς και εισαγγελείς. Την ίδια ώρα οι διοικητές υπηρεσιών από τους οποίους «υφαρπάχθηκαν» τα οχήματα, τοποθετούν... σφήνες στα παράθυρα των σκάρτων για να μην ξεπαγιάσουν και βάζουν 20ευρα από την τσέπη τους για τα
σκασμένα λάστιχα.

Ο καταπονημένος στόλος οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ. και η έλλειψη κονδυλίων για την επισκευή του εξελίσσεται σε σοβαρό πρόβλημα που πολύ σύντομα θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στην αστυνόμευση και στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών της. «Ο σημερινός διοικητής μιας οποιασδήποτε υπηρεσίας, μόλις πάει στο γραφείο του σκέφτεται πρώτα πόσο οχήματα έχει, τι αναλώσιμα λείπουν και μετά τις υποθέσεις με τις οποίες πρέπει να ασχοληθεί το προσωπικό του» δηλώνει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ.. Τα όποια ελάχιστα καινούργια οχήματα «δωρίζονται» ή αγοράζονται, σχεδόν άμεσα... εξαφανίζονται και «παρκάρουν» έξω από τις κατοικίες «υψηλών στόχων».

Ενδεικτικό παράδειγμα της κατάστασης και «υφαρπαγής», έγινε αντιληπτό όταν ένα παλιό συμβατικό όχημα της ΕΛ.ΑΣ., που βρισκόταν έξω από την κατοικία υψηλόβαθμου στελέχους της κυβέρνησης, εκτελώντας υπηρεσία φύλαξης από το αστυνομικό προσωπικό, «έμεινε» από τεχνικό πρόβλημα. Σχεδόν άμεσα αντικαταστάθηκε με ένα καινούργιο... νέας τεχνολογίας για τοποθετηθεί στην ίδια θέση... στάθμευσης έξω από την κατοικία του κυβερνητικού στελέχους.
«Κολλάει» το leasing

Μία λύση που προτάθηκε για την σταδιακή αντικατάσταση του γερασμένου στόλου αστυνομικών οχημάτων ήταν αυτή της προμήθειας μέσω leasing, χωρίς όμως αυτοί που την πρότειναν να έχουν προβεί σε μία έρευνα για να διαπιστώσουν αν ήταν εφικτή ή όχι. Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., που έχουν εξετάσει στο παρελθόν αυτή την πρόταση, επισημαίνουν πως η αγορά με leasing, αρχικά μπλοκάρει σε νόμο του... 1953, που ισχύει ακόμη και σήμερα για την αγορά οχημάτων από υπηρεσίες του Δημοσίου.

Η σημαντικότερη όμως αιτία που δεν μπορεί να προχωρήσει ένας τέτοιος τρόπος ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, ανακύπτει από τις ίδιες τις εταιρείες leasing, για τις οποίες δεν είναι συμφέρουσα μια τέτοια προμήθεια παρά τα μεγάλα αριθμητικά μεγέθη. Ουσιαστικά δεν συμφέρει τις εταιρείες να έχουν τη συντήρηση των οχημάτων για μια 5ετία, όταν από το τιμόνι κάθε οχήματος περνούν δεκάδες αστυνομικοί οδηγοί. Επίσης, ένα όχημα που έχει χρησιμοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο από δημόσιο οργανισμό και πόσο μάλλον από αστυνομική αρχή, δεν θα μπορεί να μεταπωληθεί, ενώ δύσκολα θα αγοραζόταν και από την ίδια την ΕΛ.ΑΣ.

«Αν μπορούσε να λειτουργήσει κάτι τέτοιο θα το είχαν κάνει ήδη αστυνομίες δυτικού τύπου. Δεν το έχει κάνει κανείς, ακόμη και οι ΗΠΑ αγοράζουν αυτοκίνητα. Είχε γίνει σχετική μελέτη που προσκρούει σε πολλά νομοθετήματα και στις ίδιες τις εταιρείες» επισημαίνεται αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. που είχε ασχοληθεί με το θέμα. Το οξύμωρο είναι πως με leasing θα μπορούσαν να προμηθευτούν οχήματα μόνο οι ανώτατοι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., και διοικητές υπηρεσιών, για τους οποίους προβλέπεται η μετακίνηση με υπηρεσιακό όχημα. Και αυτό γιατί, θα υπήρχε ένας, το πολύ δύο οδηγοί.
«Δωρεές» με... αντικαταβολή;

Η συντήρηση των διελυμένων αστυνομικών αυτοκινήτων συνεχίζεται να γίνεται με... ρεφενέ και δωρεές εφοπλιστών και επιχειρηματιών. Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., αν και δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, φοβούνται πως κάποια στιγμή αυτές οι «χορηγίες», θα τους φέρουν σε δύσκολη θέση όταν κάποιοι από τους «ευεργέτες», πέρα από το... σβήσιμο μιας τροχονομικής κλήσης, ζητήσουν «εξυπηρέτηση», που υπερβαίνει τα στενά όρια της αλληλοβοήθειας.

Πολύ πρόσφατα, γνωστός εφοπλιστής είχε «τσοντάρει» 80.000 ευρώ για την επισκευή 300 μοτοσυκλετών και 60 περιπολικώντης Άμεσης Δράσης και της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Οι περισσότερες αστυνομικές υπηρεσίες έχουν χάσει κατά μέσο όρο πάνω από το 55% των οχημάτων τους, και εμφανίζουν αδυναμία να ανταποκριθούν στις σύγχρονες συνθήκες αστυνόμευσης και ασφάλειας.

Μετά το εφοπλιστικό «τσοντάρισμα», η Διεύθυνση Άμεσης Δράσης έχει πάνω από 800 μοτοσυκλέτες «ετοιμοπόλεμες» και περισσότερα από 120 περιπολικά αυτοκίνητα. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει περίπου 1.300 μοτοσυκλέτες και 180 περιπολικά, δηλαδή παροπλισμένα βρίσκονται ακόμη, περίπου 400 δίκυκλα και 50 περιπολικά. Το περασμένο καλοκαίρι «κινούνταν» μόλις 480 μοτοσυκλέτες και 75 περιπολικά εξαιτίας της έλλειψης πόρων για την συντήρησή τους. Τα περιπολικά είναι ηλικίας άνω των 15 χρόνων και έχουν καταγράψει 200.000-400.000 χιλιόμετρα.

Οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και τα Τμήματα Ασφαλείας έχουν περίπου 1.200 οχήματα, εκ των οποίων 410 επιβατικά, 350 μοτοσυκλέτες και 460 ειδικών δράσεων. Από αυτά σχεδόν το 50% είναι ακινητοποιημένα, επισκευάζεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα το 20%, αλλά ήδη έχει προβλήματα το ίδιο ποσοστό από τα υπόλοιπα οχήματα που κινούνταν στο μεσοδιάστημα για να καλύψουν τις ανάγκες των υπηρεσιών. Σχεδόν το 70% αυτών των οχημάτων είναι πάνω από δεκαετία με 300.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ και το 30% γύρω στην 5ετία με λιγότερες βλάβες.

Η «ηλικία» και η καθυστέρηση των σέρβις και επισκευών, έχει προκαλέσει σοβαρές βλάβες, όπως «κάψιμο» κινητήρων και «σπάσιμο» σασμάν.




ΠΗΓΗ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις