Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΑΤΡΑΧΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΠΥΡ ΚΑΤΑ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΩΝ




Μια εξαιρετικά επιτυχημένη επιχείρηση καταδίωξης και ακινητοποίησης ταχύπλοου σκάφους λαθρεμπόρων ναρκωτικών, πραγματοποιήθηκε από την Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών του
Λιμενικού Σώματος (ΜΥΑ/ΛΣ) σε συνεργασία με αεροσκάφη και ελικόπτερα της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη εκτέλεση εναέριας καταδίωξης με ελικόπτερο Dauphin όπου στοιχείο ελεύθερων σκοπευτών, κατάφερε με πυρά ακριβείας να ακινητοποιήσει ταχύπλοο το οποίο έπλεε με μεγάλη ταχύτητα μετά από παρατεταμένη καταδίωξη η οποία ξεκίνησε από την Ιταλία και συνεχίστηκε σε ελληνικά χωρικά ύδατα.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Ειδικότερα η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε το περασμένο Απρίλιο, λίγες μέρες πριν τη Μ. Εβδομάδα όταν άνδρες της ΜΥΑ/ΛΣ που εκτελούσαν βάρδια, έλαβαν εντολή να επέμβουν σε περιστατικό που βρισκόταν σε εξέλιξη νοτιοδυτικά των Κυθήρων. Ο στόχος ήταν ένα ταχύπλοο σκάφος το οποίο αρχικά είχε αποπλεύσει από το Κορωπί και μέσω του Κορινθιακού πέρασε στο Ιόνιο όπου και έλαβε βόρεια πορεία καταλήγοντας στην Αλβανία. Από εκεί φόρτωσε ποσότητα ναρκωτικών την οποία στη συνέχεια μετέφερε στην Ιταλία. Ακολούθως έλαβε πορεία επιστροφής. Στο μεταξύ όμως οι ιταλικές διωκτικές αρχές που είχαν επισημάνει την παράνομη δραστηριότητα, προχώρησαν σε εκτεταμένη επιχείρηση καταφέρνοντας να συλλάβουν τους ιταλούς διακινητές και να κατασχέσουν το παράνομο φορτίο στον κόλπο του Τάραντα. Το ταχύπλοο καταδιώχτηκε από εναέρια μέσα της FRONTEX, μέχρι που εισήλθε σε χώρο επιχειρησιακής ακτίνας της Ελληνικής Ακτοφυλακής. Ήδη όμως είχαν ενημερωθεί οι ελληνικές διωκτικές αρχές, οι οποίες έθεσαν σε ισχύ επιχείρηση εναέριας παρακολούθησης. Την αποστολή ανέλαβαν διαδοχικά δύο δικινητήρια αεροσκάφη REIMS CessnaF- 406 CaravanII της ΥΕΜ, η οποία είναι επιφορτισμένη με την αστυνόμευση του ελληνικού θαλάσσιου χώρου και συλλογή – παροχή πληροφοριών για κινήσεις υπόπτων πλοίων που σχετίζονται τόσο με αντιμετώπιση λαθρεμπορίου όσο και με θέματα εθνικής ασφάλειας. Το λαθρεμπορικό ταχύπλοο εντοπίστηκε σχεδόν αμέσως και τέθηκε υπό διαρκή παρακολούθηση ως στόχος ειδικού ενδιαφέροντος, κινούμενο πλέον με υψηλή ταχύτητα προς τις νοτιοδυτικές ακτές της Κρήτης.
 
ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΕΦΕΡΕ 2 ΕΞΩΛΕΜΒΙΕΣ YAMAHA F350 ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΩ ΤΩΝ 50 ΚΟΜΒΩΝ

ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΜΥΑ-ΛΣ ΑΠΟ ΑΕΡΟΣ

Στο μεταξύ ελικόπτερο Dauphin είχε ήδη παραλάβει ζεύγος ελεύθερων σκοπευτών της ΜΥΑ/ΛΣ και βρισκόταν εν πτήση, κινούμενο νοτιοανατολικά προς την Πελοπόννησο. Προκειμένου να διατηρηθεί η μέγιστη δυνατή αυτονομία πάνω από θάλασσα, οι πιλότοι αποφάσισαν να προσγειωθούν στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα για ανεφοδιασμό σε καύσιμα. Σε όλο αυτό το διάστημα το λαθρεμπορικό ταχύπλοο άλλαζε συνεχώς στίγμα καθώς χάρις σε δύο 350άρες μηχανές, κινείτο με ταχύτητα άνω των 50kts και μάλιστα διατηρούσε αυτήν την ταχύτητα παρά το γεγονός ότι η θάλασσα είχε αρκετό κυματισμό λόγω καιρού.
Ώρα 15:30. Μετά από 5λεπτή παραμονή στο έδαφος το ε/π Dauphin ήταν και πάλι στον αέρα, πετώντας με μέγιστη ταχύτητα προς την θέση του ταχύπλοου, το οποίο και εντόπισε οπτικά περίπου 30 λεπτά αργότερα στις 16:00 στο Ακρωτήρι Ταίναρο, ΝΔ των Κυθήρων. Εκεί ξεκίνησε η διαδικασία αναχαίτισης με τον τακτικό έλεγχο της επιχείρησης να διεξάγεται σε όλο αυτό το διάστημα από το Θάλαμο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος.
 
ΥΨΗΛΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΕΝΑΡΞΗ ΠΥΡΩΝ

Το ελικόπτερο προσέγγισε σε χαμηλό ύψος και μετά από σχετική εξουσιοδότηση οι ελεύθεροι σκοπευτές ανέλαβαν δράση. Βάσει πάγιας διαδικασίας πραγματοποιήθηκαν 3 διελεύσεις όπου οι σκοπευτές της ΟΕΣ-1, έβαλαν προειδοποιητικά στην πλώρη του σκάφους, προκειμένου να δώσουν την ευκαιρία στους επιβαίνοντες να παραδοθούν. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, οπότε δόθηκε η διαταγή βολής απευθείας στους κινητήρες, ώστε επιτέλους να ακινητοποιηθεί το ταχύπλοο και να γίνει η σύλληψη των λαθρεμπόρων. Η διαδικασία ήταν εξαιρετικά δύσκολη καθώς επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι ΒΔ διεύθυνσης που καθιστούσαν αδύνατη την εκτέλεση αιώρησης για βέλτιστες συνθήκες βολής. Κατά συνέπεια το πλήρωμα του ελικοπτέρου ήταν αναγκασμένο να εκτελέσει τρείς διαδοχικές διελεύσεις από πολύ χαμηλό ύψος (200ft). Αυτό σήμαινε ότι οι σκοπευτές της ΜΥΑ/ΛΣ είχαν στη διάθεση τους ελάχιστο χρόνο προκειμένου να εκτελέσουν από μια βολή έκαστος για να ακολουθήσει αποχώρηση και επανάληψη της διαδικασίας. Αναγκασμένοι να βάλλουν υπό γωνία 45 μοιρών ,με ημίσια κλίση και με ισχυρό άνεμο, εναντίον ενός ταχέως κινούμενου στόχου στην επιφάνεια της θάλασσας, οι ελεύθεροι σκοπευτές έπρεπε να επιστρατεύσουν όλη την ικανότητα τους για να πετύχουν το στόχο, αποφεύγοντας τυχόν εξοστρακισμούς ή παρεκκλίσεις πυρών που θα είχαν ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό των επιβαινόντων (καθώς ζητούμενο ήταν να συλληφθούν). Η χρήση τυφεκίων Μ-4 τροποποιημένων με προσαρτήματα Zoom 3x ή σκοπευτικά MARS εξασφαλίζουν την επιθυμητή ικανότητα πυρών ακριβείας, τα οποία οι σκοπευτές πέτυχαν με εκπληκτική συγκέντρωση με αποτέλεσμα οι μηχανές να τεθούν εκτός λειτουργίας και το σκάφος να ακινητοποιηθεί στη θάλασσα. Η σύλληψη των υπόπτων ήταν πλέον ζήτημα λεπτών καθώς επενέβη παρακείμενο σκάφος καταδίωξης του ΛΣ που ολοκλήρωσε τη διαδικασία σύλληψης υπό την κάλυψη των σκοπευτών της Ομάδας Ειδικών Επεμβάσεν της ΜΥΑ από το ε/π Dauphin.
 
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΑΠΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΟΥΝ

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιλογή διαμετρήματος οπλισμού ήταν επιβεβλημένο να γίνει με προτίμηση στο 5,56mm καθώς η χρήση διαμετρήματος 7,62mm από τυφέκιο FN και διόπτρα Leopold, θα εξασφάλιζε φυσικά ανάλογο αποτέλεσμα αλλά όμως με μεγαλύτερες πιθανότητες πρόκλησης θανάσιμου τραυματισμού των υπόπτων. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για αστυνομική επιχείρηση με στόχο τη σύλληψη και όχι την εξουδετέρωση των υπόπτων που φυσικά περιέχει μεγαλύτερη πρόκληση για το προσωπικό που καλείται να φέρει εις πέρας τέτοιες αποστολές. Οι συνθήκες εκτέλεσης βολών όπως προαναφέρθηκαν και η φύση του στόχου, αποτελούσαν ένα δύσκολο συνδυασμό με αποτέλεσμα (όπως ο κάθε ένας μπορεί να αντιληφθεί) να υπάρχει μια πολύ λεπτή διαχωριστική γραμμή της επιτυχίας από την αποτυχία με τους δεδομένους κανόνες εμπλοκής. Είναι προφανές ότι η καλή εμπειρία και εκπαίδευση των σκοπευτών της Ομάδας Ειδικών Επεμβάσεων αλλά και ευρύτερα όλου του προσωπικού της ΜΥΑ/ΛΣ αποδίδει, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εδραίωση εξαιρετικού ηθικού σε ψυχολογικό και επιχειρησιακό επίπεδο. Παρά τις δυσκολίες της καθημερινότητας από την κρίση που βιώνουμε όλοι οι άνδρες αυτοί βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή, ρισκάροντας για την επιβολή του νόμου και της ασφάλειας στις ελληνικές θάλασσες. Μάλιστα λίγοι γνωρίζουν ότι αποτελεί την κατεξοχήν μονάδα, η οποία βλέπει συνεχώς δράση, τις περισσότερες φορές μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά «χρόνια δουλειάς σε ειδικές εκπαιδεύσεις αποδίδουν και δεν πάνε χαμένα» επιφέροντας τα επιθυμητά αποτελέσματα για τα οποία το ΛΣ θα πρέπει να είναι υπερήφανό. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι άνδρες της ΜΥΑ/ΛΣ είναι από τους καλύτερους στην Ευρώπη στο είδος τους, ενώ η πρόσφατη επιχείρηση ανέδειξε τα πλεονεκτήματα της συνδυασμένης χρήσης εναέριων μέσων όπως τα Dauphin και σκοπευτών της Ομάδας Ειδικών Επεμβάσεων ως την πλέον επιτυχημένη μέθοδο αναχαίτισης ταχέως κινούμενων ύποπτων σκαφών στην επιφάνεια της θάλασσας. Κάτι που φυσικά είναι διαπιστωμένο και εφαρμόζεται σε χώρες της ΕΕ και στις ΗΠΑ.
 

ΒΟΛΕΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ







ΠΗΓΗ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου